Monday, October 12, 2009

စိန္စိန္ႏွင့္ေနာက္ဆက္တြဲ



စိန္စိန္ႏွင့္ေနာက္ဆက္တြဲ..

စိန္စိန္႔အေႀကာင္းေရးထားတာ အႀကမ္းပဲ ရွိေသးတာကိုမွားျပီး ပို႔စ္လုပ္မိျပီး ဘယ္လိုလုပ္ တခုတဲျဖစ္ေအာင္လုပ္ရမွန္း မသိလို႔ ေနာက္ပို႔စ္ အေနနဲ႔ပဲေရးလိုက္ေတာ့မယ္…

က်မငယ္ငယ္က တခါက်ေတာ့ ေျပာစကားနားမေထာင္လို႔ ေမေမက ရိုက္မယ္အလုပ္မွာ စိန္စိန္က က်မအသားနာမွာစိုးလို႔ လွမ္းကာတာ အိမ္ေနာက္ေဖး မီးဖိုေခ်ာင္မွာေမေမက အေ၇ွ႕ကရိုက္မယ္လုပ္ရင္ စိန္စိန္ကအလယ္မွာ ဝင္ခံျပီး က်မကို သူ႔အေနာက္ကိုပို႔ျပီး ကာထားတာ က်မတို႔၃ ေယာက္သား ဝိုင္းႀကီးပတ္ပတ္ ကစားေနလားေတာင္ထင္ရတယ္.။
ဒါေပမဲ့ စိန္စိန္က ေမေမ့ကို အမရယ္. ကေလးပဲ ဘာသိမွာလဲ ဆိုျပီးေျပာေတာ့ က်မလြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ရသြားတယ္.။ ဘာကိစၥနဲ႕ ရိုက္ခံထိခဲ့ရတာ စဥ္းစားလို႔ေတာ့မရေတာ့ဘူး။ စိန္စိန္က က်မကို သူရြာကို မျပန္ခင္မွာသြားတယ္။ အိမ္မွာ လိမ္လိမ္မာမာေနေနာ္။ စိန္စိန္မရွိရင္ သမီးကို ဆြဲေပးမဲ့လူရွိမွာ မပာုတ္ဘူးဆိုျပီး..။ေနာက္ပိုင္းေတာ့ က်မ အဲလိုဆူခံလဲမထိေအာင္ ေနသြားခဲ့တဲ့လို႔ထင္တာပဲ။

စိန္စိန္က အဲဒီတုန္းက ၁ရ ႏွစ္ ၁၈ ႏွစ္ေလာက္လို႔ထင္တယ္.။ က်မက ၅ ႏွစ္ ၆ႏွစ္ေလာက္၊ က်မတို႔ ၂ ေယာက္ ဘယ္သြားသြား အတူတူဆိုေတာ့ တေန႔ ငါးစိမ္းတန္းမွာ ေစ်းဝယ္ထြက္ေတာ့ က်မကစိန္စိန္လက္ကို ကိုင္ျပီး ေတာင္ေငးေျမာင္ေငး လုပ္ေနခ်ိန္ က်မတို႕ေရွ႔က လမ္းလယ္ေခါင္မွာ ခ်ထားတဲ့ လင္ဗန္းထဲက ငါးအရွင္တေကာင္ ခုန္ထြက္ျပီး အျပင္ကိုပ်ံလိုက္တာ က်မမွာ ေျမြတေကာင္ခုန္တယ္ထင္ျပီး စိန္စိန္႔ကိုယ္ပံုကို ဘယ္လိုခုန္တက္တယ္ မသိဘူး.။ တခါတဲ သူ႔ ပခံုးေပၚကိုေရာက္ေရာ.။ေစ်းသည္ေတြခမ်ာ ငါးကို ဖမ္းရတာတမ်ိဳး၊ က်မတို႔ ၂ ေယာက္ေစ်းလယ္ေခါင္မွာ ကိုယ့္လို႔ကန္႔လန္႔နဲ႕ ျဖစ္ပံုကို ႀကည့္ျပီး ရယ္ေနႀကလိုက္တာမ်ိဴးနဲ႕။ အဲဒီအျဖစ္ ျဖစ္ျပီး ေနာက္ပိုင္း ငါးစိမ္းတန္းကို ေနာက္၃ ၊ ၄ ႏွစ္ေနမွ ေရာက္ျဖစ္ေတာ့တယ္.။

က်မက စိန္စိန္နဲ႕ ဆိုဘယ္ျဖစ္ျဖစ္ လမ္းသလားခ်င္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဒုကၡေရာက္တာရွိေသးတယ္.။ ဘယ္ေတာ့မွလဲ စိတ္မွတ္မရွိျပန္ဘူး…။
က်မ ၁ တန္းနွစ္ေလာက္ က မိုးေတြအရမ္းရြာေနတဲ့ မိုးတြင္းႀကီးမွာ စိန္စိန္က သူ႔ရြာက သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ဆီ သြားဖို႔ေပၚလာတယ္.။ အဲဒီသူငယ္ခ်င္းနာမည္ေတာ့ ေမ့သြားျပီ။ ဒါေပမဲ့ လူကိုျမင္ရင္ က်မ သူ႔ကိုမွတ္မိတယ္။ သူကလဲ က်မကိုခ်စ္သလို က်မလဲ သူ႕ကို ခ်စ္ခဲ့တယ္.။ အဲဒီအမ အိမ္ေထာင္က်သြားျပီး သူ႕ေယာက်ာ္းနဲ႕ က်မတို႔ ျမိဳ႕ရဲ့ ေအာက္ပိုင္း ေအာင္ေဇယ် ကြက္သစ္မွာေန ေနတယ္ဆိုလို႔ စိန္စိန္က သြားေတြ႔မွာ.။ က်မက ကိုယ့္နားထဲမွာ ဒီကြက္သစ္နာမည္ကို ႀကားဖူးေပမဲ့ မေရာက္ပါဘူး.။ ငယ္လဲငယ္ေတာ့ ကြက္သစ္ဆိုတာဘာလဲေပါ့. ။ ကြက္သစ္ဆိုရင္ ဘာမ်ားလဲဆိုတာ သိပ္ျပီး သိခ်င္ စူးစမ္းခ်င္ေနေတာ့ စိန္စိန္က အဲဒီကို သြားမယ္ဆိုတာ သိကထဲက သူ႔နားကကို မခြါေတာ့ဘူး။ စိန္စိန္က က်မကို မလိုက္နဲ႕ ။ အဲဒီေနရာက ညစ္ပတ္တယ္။ လူမိုက္ေတြေနတာ မေကာင္းဘူးဆိုလဲ က်မက မရဘူးဆို မရဘူးပဲ။ အဖိုး အဖြားေတြက စိန္စိန္ တေယာက္ထဲသြား၊ မိုးေတြရြာေနေတာ့ က်မကို ေခၚမသြားေစခ်င္ဘူး။ အဖိုးအဖြားေတြ ေန႔ခင္းဘက္ အိပ္ခ်ိန္မွာ စိန္စိန္ အိမ္ကထြက္မယ္လဲလုပ္ေရာ က်မ စိန္စိန္႔ ထမီကိုလက္ကဆြဲျပီး လႊတ္ကိုမလႊတ္ေတာ့တာ..။က်မ အဲလို စိန္စိန္႔အေပၚဆိုးခဲ့တာ။ က်မ ဘယ္ေလာက္ဆိုးဆိုး စိန္စိန္ပာာ က်မကို ဘယ္ေတာ့မွ မေအာ္ေငါက္ခဲ့။ စိတ္လဲ မဆိုးခဲ့ဘူး..။
က်မလဲ သူထမီကို တရြတ္တိုင္ဆြဲျပီးလိုက္ေတာ့တာ.။ သူလဲ က်မကို မႏိုင္ေတာ့ ကဲ ကဲ ဆိုျ႔ပီး အိမ္က လူႀကီးေတြ က်မ ပါသြားမွန္း မသိေအာင္ ခိုးထြက္ခဲ့ရတယ္.။ အဲလိုနဲ႔ က်မတို႔ ၂ ေယာက္သားထီးတေခ်ာင္းနဲ႔ ကြက္သစ္ကို ထြက္လာပါေလေရာ.။
မိုးေတြကလဲ အဲဒီေန႔ကမွ ရြာလိုက္တာေျပာမေနနဲ႕..။ ကြက္သစ္က ျမိဳ႔ရဲ႔ ေအာက္ပိုင္းဆိုေတာ့ သြားရင္း သြားရင္းနဲ႔ ေျမကနိမ့္နိမ့္လာ..။ အဲဒီဘက္ပိုင္းမွာ ေရေတြကလဲ ႀကီးေန ။ က်မတို႕ျမိ႕ရဲ့ အေပၚဘက္ပိုင္းက ေရေတြက မိုးရြာရင္အဲလို ေအာက္ပိုင္းကစီးဆင္းသြားတာ အဲဒီေတာ့မွ က်က်နနျမင္ရတာ။ က်မ က ၁တန္းႏွစ္ပဲ ၇ွိေသးတာဆိုေတာ့ အရပ္ကပုပုေလး။ တျဖည္းျဖည္း လမ္းကေလွ်ာက္ရင္းနဲ႕ ေရေတြက က်မခါးေလာက္လဲ ေရာက္လာေရာ က်မလဲလန္႔လာေတာ့ စိန္စိန္က ထီးတဘက္ကိုင္ရင္းနဲ႔ က်မကို ခါးထစ္ခြင္ခ်ီထားရတယ္။ က်မတို႕ နားကို ေလွေလွာ္ျပီး ေရာက္လာတဲ့ေကာင္ေလးကို စိန္စိန္က သူ႔သူငယ္ခ်င္းအိမ္ကို သြားလို႔ရလားလို႔ေမးေတာ့ ေကာင္ေလးက အမ အဲဒီထိဆိုရင္ ကုန္းေႀကာင္းသြားလို႔မရဘူး။ ေရႀကီးေနခ်ိန္ဆိုေလွနဲ႕မွ သြားလို႔ရမွာလို႔ ေျပာေတာ့မွ စိန္စိန္နဲ႕က်မေနာက္ေႀကာင္းျပန္လွည့္လာႀကတယ္..။အဲဒီတုန္းက ကေလးဆိုေတာ့ အရမ္းေရေတြမ်ားေနတာကို ႀကည့္ျပီး ပင္လယ္ေလာက္ေရေတြမ်ားေနတာေလာက္ထိကို ထင္မိခဲ့တယ္။

က်မ တို႔၂ ေယာက္ ကြက္သစ္ကေန လွည့္ထြက္လာေတာ့ က်မတို႔ ၂ ေယာက္ရုပ္ပာာ ေရပက္ခံထိထားတဲ့ ႀကြက္စုပ္လိုပဲ။ ေအာက္ပိုင္းကလဲစို အေပၚကထီးကလဲမလုံနဲ႔ကိုး.။

စိန္စိန္နဲ႔ က်မ အိမ္ေနာက္ေဘးျခံက ေစာင္းလ်ားသီးေတြ သြားခိုး ခူးတာ အိမ္ရွႈင္ကုလားမႀကီး ခုနစ္သံခ်ီေအာ္ေတာ့မွ က်မတို႕ ၂ ေယာက္ ဝါးလံုးကို ပစ္ခ်ျပီး အိမ္ဘက္ကို ေျပးတာတန္းေနတာပဲ.။
အဲလိုမိ်ဳးေတြလုပ္ခဲ့တာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ျပန္စဥ္းစားမိရင္ ျပံဳဳးမိတယ္…။

ေနာက္ေတာ့ က်မ ၂ တန္းႏွစ္မွာ စိန္စိန္ရဲ႕အဖြား ေဒၚမထား ကို အရမ္းအသက္ႀကီးလာေတာ့ ရြာမွာပဲ ေခါင္းခ်ျခင္တယ္ဆိုျပီးေတာ့ ရြာကိုျပန္သြားပါေလေရာ..

ျပန္ျပီး လအနည္းငယ္အႀကာမွာ အဖြားေဒၚမထားဆံုးသြားေတာ့ က်မတို႔ေမာင္ႏွမ ကို မဆံုးခင္ညမွာ ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုျပီး ရြာကလူေတြ ေနာက္တေန႔မွာ သထံုလာျပီး ေျပာရမွာသိရတာ၊။သူဆံုးတာ ကိုယ့္အဖြားအရင္း ေပ်ာက္သြားသလိုခံစား မိခဲ့တယ္. ။ ဒါနဲ႔ ေနာက္တေန႔မွာပဲ က်မရဲ႕ အဖြားအရင္းနဲ႔ ရင္းျငိမ္ကို လုိက္သြားခဲ့တယ္..။

ရြာေရာက္ေတာ့ က်မက ငယ္ေသးေတာ့ အဖြားေဒၚမထားကို ေပးမႀကည့္ပဲ စိိန္စိန္႔ ကို က်မအဖြားက ကေလးကို တျခားေနရာ ေခၚသြားျပဆိုေတာ့ က်မတို႔ ၂ ေယာက္သား သူမ်ားေတြ စပါးေတြစိုက္ျပီးလို႔ ရိတ္သိမ္းေနတဲ့ လယ္ထဲမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ ထမ္းရည္ နဲ႔ လၻက္၊ ဂ်င္းသုပ္ဆိုင္ကို ေရာက္သြားေရာ..။

ေတာမွာမ်ား ပာိုတုန္းကလူေတြ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ရင္းႏွီးပံုမ်ားက ဒီလို…

စိန္စိန္ နဲ႔ က်မ ဆိုင္ေသးေလးထဲကို ေရာက္သြားေတာ့ ဆိုင္ရွႈင္ အေဒၚႀကီးက စိန္စိန္႔ကို နင္တို႔ ၂ ေယာက္ သုပ္စားခ်င္တာ ကုိယ့္ပာာကို သုပ္စားျပီးမွ ပိုက္ဆံထားသြားတဲ့ အဲဒီလို…။
မွတ္မိသေလာက္ကေတာ့ ဆိုင္ရွင္ အေဒၚႀကီးက တျခားဝိုင္းမွာ စကားေတြထိုင္မ်ားေနတာ…။

က်မကလဲ အစားပုပ္ေတာ့ ဘယ္ရမလဲ..။ စိန္စိန္ကုိ မ်ားမ်ားထည့္ေနာ္ မ်ားမ်ားဆိုျပီး အသုပ္ သုပ္ခိုင္းတာ..။ ၂ ေယာက္သား ဝါးတီးဖြင့္ျပီးမွ လယ္ကြင္းဘက္ကေန ရြာထဲကို ျပန္ဝင္လာတာ..။
ကေလးဆိုေတာ့ အဖြားေဒၚမထားဆံုးသြားတာ စိတ္မေကာင္းေပမဲ့ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာသာလုပ္ျပီး ေနခဲ့တာ.။
စိန္စိန္လဲ ဒီလုိနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ျပီး ကေလး ၃ ေယာက္ေတာင္ရွိလို႔ အရြယ္ေတာင္ေရာက္ေနႀကျပီ…။ စိန္စိန္ က်မကို ခ်စ္လို႔ သူ႔ သမီး အႀကီးဆံုးရဲ႕ နာမည္ေတာင္ က်မရဲ႕ ေရွ႕နာမည္ ၂ လံုးကို ယူျပီးေပးထားေသးတယ္..။

ရင္းျငိမ္ရြာမွာ ပဲ ေနေပမဲ့ က်မ တို႔ ေမာင္နွမကို သတိရတိုင္း သူ႔မွာ က်မႀကိဳက္တတ္တဲ့ လယ္ဂဏန္းေသးေသးေလွာ္၊ ေကာက္ညွင္းထုပ္၊ တျခားေပါက္တတ္ကရ စာေလးေတြ ဝယ္ဝယ္လာျပီး ေတြ႔တယ္.။ က်မ ထုိင္းမွာ ေက်ာင္းတက္ျပီး ခဏအိမ္ျပန္ေတာ့ စိန္စိန္မွာ က်မကို လာျပီးေတြ႔ေသးတယ္.

က်မဒီ မွာ ရွိစဥ္ အိမ္ကိုဖုန္းဆက္တာ စိန္စိန္အိမ္မွာ ေရာက္ေနတယ္ဆိုျပီး ေမေမက နင္တို႔ ၂ ေယာက္ပဲ စကားေျပာႀကဆိုလို႔ က်မတို႕ ၂ ေယာက္ဖုန္းႀကာႀကာ ေျပာျဖစ္ခဲ့တယ္.။

က်မငယ္ငယ္ကေလးဘဝတုန္းကထဲက က်မကို ၇ွားရွားပါးပါး မိသားစုထဲက ေဆြမ်ိဳးအရင္းေခါက္ေခါက္ေတြကမွ စိန္စိန္႔လို က်မအႏြံတာ ခံခဲ့တဲ့လူ တေယာက္မွ မရွိခဲ့တာ…

က်မဘဝမွာ စိန္စိန္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး သံေယာဇဥ္ႀကီးတဲ့အတြက္ သူ႔အတြက္ အမွတ္တရေရးလို္က္တာပါ.။

ဒါေႀကာင့္…

က်မအိမ္ဒီတေခါက္ ျပန္ရင္ တျခားေဆြမ်ိုဳးေတြနဲ႕ မေတြ႕ရင္ေနပါေစ.။ စိန္စိန္႕ကိုေတာ့ ေတြ႕ရမယ္..။ရင္းျငိမ္ရြာကို သြားျပီး ငယ္ငယ္တုန္းကလို စိန္စိန္႔လက္ကိုဆြဲျပီး ရြာရိုးကိုးေပါက္ ပတ္ရဦးမယ္…။

2 comments:

  1. စိန္စိန္လက္ကုိဆြဲၿပီး ရြာရိုးကိုးေပါက္ေလွ်ာက္ရင္ ဖိုးစိန္ကိုလဲေခၚပါလား..

    ငယ္ဘဝက အၿမဲအမွတ္တရရွိတတ္ပါတယ္

    ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာၿဖင့္

    ဖိုးစိန္

    ReplyDelete
  2. ကိုဖိုးစိန္လုိက္မယ္ဆိုရင္ အလည္ေခၚသြားပါ့မယ္ရွင္..။ လယ္ေတာထဲက ဆိုင္မွာလဲ မုန္႔ပါဝယ္ေကြ်းပါ့မယ္..

    လာလည္သြားတာေက်းဇူးပါရွင္..

    သထံုသူ

    ReplyDelete